Рихтування автомобіля: велика пластична операція

02.08.2021 10:32 1038 0
Рихтування автомобіля: велика пластична операція

У ДТП, без сумніву, краще не потрапляти. У крайньому разі, з нього ліпше вийти живим. Та навіть якщо водій і пасажири народилися у сорочці і не отримали сильних ушкоджень, автівці, яка приймає на себе основний удар, щастить менше. Потрібно добряче постаратися, щоб відновити пом’ятий кузов після аварії.

Між молотом і ковадлом

Ушкодження, після яких знадобиться рихтувати авто, можна отримати не тільки у аварії. Машина просто стоятиме у дворі – і раптово почнеться сильний градобій, який залишить вм’ятини на кузові, чи безсовісний хуліган, проходячи повз, кине важкий камінь. Не зоставити ж усе в такому вигляді! Доведеться везти машину у сервіс https://autoservice.expert/category/uslugi/rihtovka-avto/ на рихтування. Цій операції піддаються:

  • Капот
  • Дах
  • Крила
  • Бампери
  • Багажник
  • Пороги

Суть класичного процесу рихтування авто ті, хто цим займається, описують просто і чітко: «виклепати». Щоб повернути спотвореним металевим деталям плавні контури, їх найчастіше вистукують молотком. Вм’ятини складної форми виправляють за допомогою гачків. 

Тут існує один нюанс – у місці ударів молоту метал тоншає і подовжується. Цей ефект стає помітнішим зі збільшенням сили удару. Тому деталі авто рихтують частим і не сильним постукуванням. 

Якщо на кузові є складка, починають з виправлення цієї деформації, а потім переходять до інших пошкоджень. Це трудомісткий процес, який, хоча й виглядає не дуже високотехнічним, вимагає точності і кваліфікації, адже помилка може погіршити ситуацію – аж до того, що деталь доведеться викинути. 

У сучасних автосервісах вміють відновлювати геометрію кузова навіть після сильних ДТП. Якщо класичним способом виправити пошкодження не вдається, використовують тепловий метод – пошкоджену ділянку прогрівають горілкою, після чого метал стає податливішим і легше випрямляється. У найскладніших випадках до справи береться стапель. 

Косметичний ремонт

Частіше все-таки потрібно вирівняти кузов, на якому є незначні вм’ятини. Іноді навіть лакофарбне покриття зберігається у цілості. Тоді вдаються до найбільш делікатного методу рихтування – вакуумного. Велика присоска під високим тиском розгладжує складки, не пошкоджуючи фарбу. Однак цей спосіб не підходить, якщо на поверхні є тріщини.

Точкове рихтування з метою виправлення локальних дефектів проводять також за допомогою спеціальних ложок, гачків і домкрата.

Ті місця кузова, до яких неможливо дістатися з внутрішнього боку, витягують, приварюючи до поверхні тимчасові зачепи за допомогою точкової сварки (споттера).

Погано піддаються рихтуванню лише старі вітчизняні автомобілі. Виправити кузови сучасних іномарок фізично легше, адже їх виготовляють з тонкого металу. Якесь маленьке і непомітне пошкодження можна підрихтувати навіть самостійно – але ті, які добре видно, краще довірити фахівцям. 

Утім, трапляються ситуації, коли деталі кузова настільки зіпсовані, що не підлягають відновленню, і єдиний вихід – заміна. Так само варто вчинити, якщо установка нової деталі коштує недорого і обійдеться дешевше, ніж відновлення старої.

Читайте також:

Теги: Ремонт
Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!