Покоління Facebook, Instagram і TikTok: які соцмережі найпопулярніші в Україні та світі
Перші сайти, які можна було назвати соціальними мережами, з’явилися у середині 1990-х. Заледве чи хтось на той час міг передбачити, що невдовзі алгоритми соцмереж визначатимуть, що нам дивитись, читати і навіть думати, а блогерство стане самостійною професією.
Найбільшою соціальною мережею світу залишається Facebook, у якому станом на січень 2021-го налічувалось більше 2,7 млрд користувачів. В цілому у соцмережах зареєстрована більш як половина населення світу – 4,2 млрд людей.
Подібні мережі давно стали не просто місцями для спілкування і обміну враженнями – вони формують світовий порядок денний.
Сказати, що світом править якийсь один майданчик, неможливо. Якщо Facebook лідер у світі, в Китаї монополію мають місцеві мережі, такі як WeChat і Weibo. Стежачи за тенденціями соцмереж, можна помітити, що їхнє населення постійно «мігрує». Одні платформи набирають популярності, інші її втрачають. Інтерес до мережі МойМир@mail.ru знизився ще до того, як російські соцмережі в Україні заблокували – її користувачі просто «зібрали валізи» і переїхали на Вконтакте чи Однокласники. Проте українські користувачі Вконтакте і Однокласників у 2017 році змушені були знову збирати валізи і мігрувати кудись у інше місце. Всього за добу після блокування цих сервісів українська аудиторія Facebook зросла майже на 35%.
На початок 2021 року серед українських соцмереж лідирували:
- Facebook (59%)
- YouTube (43%)
- Instagram (30%)
Поширена думка, що серед користувачів різних соцмереж є помітний розрив між поколіннями. Закономірність виглядає просто – що молодша платформа, то нижчий середній вік її користувачів. У дійсності, першими пробують все нове молодь і діти, а згодом підключаються дорослі. У «дитячому» TikTok 60% аудиторії на 2021 рік вже мали вік 18-35 років. Ця соцмережа впродовж минулого року продемонструвала найшвидші темпи зростання. Facebook в Україні популярний серед користувачів віком 25-54 роки, Instagram – 18-44 роки.
Більшість людей мають профілі одночасно у кількох соцмережах, проте у рядових користувачів часто нема часу, аби вести їх однаково активно. У середньому кожен користувач має 9 акаунтів.
Новий обов’язок
40% юзерів використовують соцмережі для роботи – аби спілкуватися з колегами, продавати, рекламувати. Водночас з’явилися користувачі, для яких ведення соцмереж стало основною професією. Популярні блогери заробляють просто тим, що ведуть Instagram чи YouTube, і не тільки розміщуючи на своїх сторінках рекламні пости. Наприклад, одна з українських блогерок оголосила конкурс на посаду менеджера, участь у якому була платною. З тих, хто відгукнувся на вакансію, дівчина зібрала 250 тисяч гривень, а згодом повідомила, що майже половину коштів віддала на благодійність.
Заробіток у соцмережах залежить від розміру аудиторії, яка вимірюється у конкретних цифрах – підписники, перегляди, лайки. Початківцям складно стати помітними. З’явилося поняття «накрутки» соцмереж, переважно ботами, а іноді й реальними користувачами. Цим займаються цілі команди SMM-ників, такі як upsocial.pp.ua, і користувачі готові платити за це кошти. Тому що високі показники – це спосіб потрапити у рекомендації для користувачів і, таким чином, збільшити кількість органічних підписників. Бізнес-акаунтам накрутка дає шанс прорекламувати свою продукцію більшій кількості людей. У комерції, як на війні, згодяться всі засоби.
Коментарі - 0