Філіп Пляйн: (не)попсовий модельєр, який почав з собачих ліжок

29.11.2021 22:12 963 0
Філіп Пляйн: (не)попсовий модельєр, який почав з собачих ліжок

Недоречний, з поганим смаком – як тільки не називали заздрісники німецького дизайнера Філіпа Пляйна, власника іменного бренду, чиї колекції https://philipp-plein.diforte.ua/ продаються більш ніж у сотні бутіків по всьому світу. Що похмура естетика, якоючасто позначені його роботи, не припаде до смаку всім, особливо тим, хто звик бачити життя тільки у яскравих кольорах – це очевидно. А ось частина молоді у захваті від готичних мотивів, з якими грається кутюр’є.

Позичив гроші у бабусі і робив ліжка для собак

Філіп Пляйн народився у Мюнхені у лікарській родині. Сім’я була інтелігентною і забезпеченою, тож ще у дошкільному віці хлопчика водили у музеї і театри, возили по світу і взагалі намагалися розвивати культурно. Навчатися його відправили у школу-замок Залем – елітний пансіонат у південній Німеччині, розташований у справжньому палаці. Серед випускників цієї школи було чимало дворян, політиків, митців і підприємців.

Як не дивно, у школі майбутнього дизайнера більше цікавили точні науки, а не гуманітарні. А в університеті він обрав юридичний факультет зі спеціалізацією на бізнес-праві і збирався стати економістом зі знанням юриспруденції. Одночасно він шукав шляхи здобути фінансову незалежність. У 18 років Філіп випадково прочитав у газеті про ріст попиту на аксесуари для домашніх улюбленців і про те, що цей бізнес виявився вигідним навіть у період рецесії. 

Ідея здалася юнаку цікавою і перспективною. Позичивши у своєї бабусі близько 10 тисяч євро стартового капіталу, він спробував робити ліжка для собак. 

Побачивши, що на них дійсно є попит, у 1998 році 20-річний Пляйн вже відкрив власну майстерню і найняв робітників. А через три роки він заробив перший мільйон і купив Porsche. Його фірма стала виробляти меблі і для людей, а зі шкіри, що лишалася від меблевого виробництва, шили сумки.

У 2003 році компанія Moët & Chandon запропонувала Пляйну розробити дизайн лаундж-зони для тижня моди у Дюссельдорфі. На цій локації йому також дозволили виставити на продаж свої сумки. Це була перепустка у світ високої моди. Через рік народився модний бренд Philipp Plein.

Яскраво і суворо

У першій колекції одягу від Філіпа Пляйна були куртки у стилі мілітарі, які дизайнер прикрасив черепами із кристалів Сваровскі. Перший магазин він відкрив у 2004 році у рідному Мюнхені. Згодом бутіки Philipp Plein відкрилися у Нью-Йорку, Лос-Анджелесі, Дубаї, Москві, Гонконгу. 

«Я ніколи не хотів бути модним дизайнером, – стверджував він. – Але коли ти молодий, ти не знаєш, що за поворотом. Я плив за течією, і це привело мене до моди».

Німецькій аудиторії запам’ятався вихід бренду у шоу «Germany’s Next Topmodel». Учасниці проекту демонстрували колекцію Philipp Plein у стилі «хеві-метал».

Навесні 2011 року Пляйн дебютував на Тижні моди в Мілані. 

З тих пір кутюр’є міг залучити у якості облич бренду знаменитостей, включаючи Мішу Бартон, Ліндсі Лохан, Фергі і боксера Флойда Мейвезера. Преса писала про його роман з акторкою Ліндсі Лохан, а також кількома моделями. Як говорив сам дизайнер, він не курить і не п’є, єдина його шкідлива звичка – це захоплення красивими жінками.

Пляйн також відомий незвичайними місцями показів мод. У 2011 році для показу в Мілані він вибрав будівлю церкви, а в 2015 році це був покинутий басейн.

Субкультура чи попкультура?

У 1990-х – 2000-х роках у Німеччині існувало помітне зацікавленнярок і метал-сценою. У музиці виник напрям «Neue Deutsche Härte», на слуху були такі гурти, як Rammstein, Oomph!, Tanzwut. У Лейпцизі збирав величезні натовпи фестиваль субкультурного готичного мистецтва Wave-Gotik-Treffen. Якщо десь у світі все це могло проникнути у масову культуру, то тільки у цій країні. Можна сказати, що Пляйн зловив хайп на тому, що вже було на підйомі. Але вивести німецький хардкор на міланський подіум – це був вже зовсім інший рівень (варто зазначити, що у колекціях, показаних у Мілані, дещо більше світла). Логотип Бетмена і каміння Сваровскі дозволяють вбачати у стилі Пляйна синтез субкультур з попкультурою. Течії, які мали б бути протилежними, зливаються воєдино. Одні, як уже було сказано, вбачають у цьому несмак. Інші стверджують, що Пляйн чудово розуміє сучасний світ і те, на який тип образів реагують сучасні люди. 

На сьогодні Філіп Пляйн є власником торгових марок Philipp Plein, Plein Sport і Billionaire Couture. Мода – це для нього більше індустрія, як він і сам зізнавався:

«Ми живемо у світі глобалізації. Це вік, в якому ми живемо, і галузь, в якій я обрав працювати. Я не писав правил. Я просто граю в гру за встановленими правилами. Мода – це глобальний продукт».

Але також відзначав:

«Найбільша розкіш для мене – це можливість реалізувати свої мрії. Неважливо, чи ця мрія є кріслом, сукнею чи будинком».

Читайте також:

Теги: Мистецтво
Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!