Чорна п'ятниця в Україні: що потрібно знати про великий розпродаж у 2021 році
Black Friday – потужний маркетинговий інструмент, який активно використовують у всьому світі. В Україні розпродаж з'явився помітно пізніше, ніж у США та Європі. При цьому її знадобилося адаптувати до наших реалій.
Як працює Чорна п'ятниця в Україні
Традиційно – це день нечуваних знижок. Рітейлери знижують ціни до 99%. В Україні знижковий діапазон – 7-70%, при цьому на більшу частину товарів встановлюється знижка 15-30%.
Ситуація пов'язана з економічним становищем країни: рітейлери просто не можуть надавати великі знижки на всі товари, якщо це не локальні бренди. У вартість потрібно закладати логістичні та адміністративні витрати.
Візьмемо оригінальну продукцію Apple. Якщо ви порівняєте вартість Macbook на офіційному сайті бренду та в українських магазинах техніки, різниця в деяких випадках сягатиме 40%.
Справа не в хитрощі продавців. Просто щоб покупці могли отримувати оригінальну сертифіковану продукцію – їм необхідно сплачувати великі податки.
Тому розпродаж на Чорну п'ятницю зі знижками 80-90% економічно невигідний для рітейлерів. Зате знижки в 15-30% діють на велику кількість товарів із різних категорій.
Готовність покупців до розпродажу
Другий момент – купівельна спроможність українців. Середній чек в Україні під час розпродажу – 3150 грн. Для порівняння у США – 335$, тобто майже на 65% більше.
Статистика показує, що українці здебільшого купують одну одиницю акційного товару замість кількох. В результаті торгові мережі що неспроможні отримувати запланований дохід за рахунок нарощування обсягу продажів і Чорна п'ятниця знову виявляється невигідною продавцям.
Залучення українців у великий розпродаж
Незважаючи на дані вище, останні три роки відзначається зростання зацікавленості українців у знижковому марафоні. Статистика каже, що до 9% усіх річних продажів відбуваються саме у день розпродажу.
Наприклад, у 2020 році кількість транзакцій збільшилося на 691% порівняно із звичайними днями. Очікується, що Black Friday 2021 принесе ще більше покупок для магазинів.
Цікаво, що після минулорічної акції група CyberMonday.Global провела онлайн-опитування користувачів, за яким покупками залишилися задоволені всього 34% респондентів.
Така цифра пов'язана з непідготовленістю до розпродажу та здійснення великої кількості непотрібних, імпульсивних покупок. Тому до початку акції є час, варто скласти список корисних товарів і обмежити бюджет, щоб не робити надмірні витрати.
Особливості проведення розпродажу за умов COVID-19
Українські області одна за одною переходять до червоної зони з посиленням дії карантинних обмежень. Через це Чорна п'ятниця 2021 року зосередиться в онлайні.
Торгові центри та магазини, що працюють у містах із червоної зони, можуть пускати покупців усередину лише за наявності COVID-сертифікату або негативного ПЛР-тесту. Тому рітейлерам простіше залишити всі зусилля на проведення акції в онлайні.
Офіційний старт розпродажу у всьому світі – 26 листопада. Традиційно вона триває один день, але цього року очікується щонайменше Sales Weekend або навіть тиждень знижок. Багато онлайн-магазинів вже заявили, що планують розпродаж із 23 по 28 листопада включно. Акція має плавно перетекти до Кіберпонеділка, який випадає на 29 листопада і стане завершальною ланкою для цінопаду.
Крім магазинів, до розпродажу готуються поштові служби, які чекають на пікове навантаження через 1-2 дні після проведення акції.
Коментарі - 0